Τάρτα με καρύδια pecan και σιρόπι σφενδάμου

Για την βάση της τάρτας θα χρειαστείτε μία δόση pate brisee.

Για την γέμιση:

  • 3 μεγάλα αυγά
  • 1/2 κούπα καστανή ζάχαρη
  • 1/2 κούπα σιρόπι σφενδάμου
  • 1/2 κούπα golden syrup
  • 1/4 κούπας λιωμένο βούτυρο, ανάλατο
  • 1/8 κ.γ. ανθό αλατιού
  • 1 1/2 καρύδια πεκάν

Εκτέλεση

  • Ανακατεύουμε τα αυγά με τη ζάχαρη, στο χέρι με το φουέ. Προσοχή : όχι στο μίξερ. Το μείγμα δεν πρέπει να φουσκώσει.
  • Προσθέτουμε τα σιρόπια, το αλάτι και το βούτυρο λιωμένο.
  • Προσθέτουμε τα καρύδια χονδροκομμένα με το χέρι, ή ολόκληρα και ανακατεύουμε.
  • Αδειάζουμε την κρέμα μέσα στην άψητη βάση τάρτας και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ο για περίπου 40 λεπτά.
  • Σερβίρουμε σε θερμοκρασία δωματίου.

Τι σκέφτηκα όταν δοκίμασα για πρώτη φορά αυτήν την τάρτα ?

Ιδού :

«Μια μυρωδιά και μια γεύση αθωότητας, ζαχαρούχου γάλακτος, καμμένης καραμέλας, βαθέως καλοκαιρινού ύπνου και χλωρών καρυδιών ήρθε στο μυαλό μου και μια ελάχιστη ακτίδα φωτός που έμπαινε από τα σκούρα της γιαγιάς Θεοδότης στο πάνω πάτωμα που κοιμόμασταν κι ήταν το πρώτο πράγμα που έβλεπα όταν άνοιγα τα μάτια το πρωί της Κυριακής με την καμπάνα του Ευαγγελισμού. Το φως και η σκόνη να χορεύει σαν τρελλή. Θυμήθηκα επίσης την μυρωδιά της κουζίνας μας τ’ απογεύματα του χειμώνα, όταν η μάνα μου έφτιαχνε γλυκά κι εγώ πήγαινα να διαβάσω στο τραπέζι της κουζίνας και η μπαλκονόπορτα άχνιζε και ζωγράφιζα με το δάχτυλό μου καρδιές πάνω στους ατμούς.  Τα παιδικά μου χρόνια, ήρθαν και με βρήκαν με μια μπουκιά από ένα γλυκό που δεν περιείχε σχεδόν κανένα υλικό που ήξερα ή είχα ξαναφάει μικρή. Απίστευτο.»

4 responses to “Τάρτα με καρύδια pecan και σιρόπι σφενδάμου

  1. Που ‘σαι συ καλέ? καλή χρονιά! Μας λείπεις!

    Λοιπόν, άκου. Την πρώτη φορά, την έψησα την τάρτα λίγο πρώτα και μετά έβαλα τη γέμιση. Τοποθέτησα την τάρτα για ψήσιμο στη μέση του φούρνου.
    Τη δεύτερη, προχώρησα κατευθείαν στο ψήσιμο, όπως λέει η συνταγή, βάζοντας το ταψί μου χαμηλά. Εχω την αίσθηση οτι τη δεύτερη φορά ήταν καλύτερο το αποτέλεσμα. Ίσως γιατί η η ζύμη ήταν κάπως λιγότερο τραγανή και η υφή αυτή μου ταίριαξε καλύτερα με το ύφος της συγκεκριμένης τάρτας. Όπως και να επιλέξεις να την κάνεις πάντως, γίνεται σούπερ!

    Μου αρέσει!

  2. Καλημέρα κι από μένα! Χαίρομαι που ο νέος χρόνος στο blog αυτό ξεκινάει γλυκά!
    Φαντάζομαι πως το ότι βάζουμε 3 είδη γλυκαντικών και μάλιστα με ιδιαίτερη γεύση το καθένα είναι που κάνει την τάρτα τόσο «καραμελένια» και νόστιμη! Το maple syrup το τιμούν ιδαίτερα στις ΗΠΑ, δεν ξέρω βέβαια πόσο εύκολο είναι να το βρούμε εδώ αυθεντικό. Και αν δεν κάνω λάθος, το golden syrup δεν είναι κάτι σαν το «δικό μας» σιρόπι καραμέλας που βρίσκουμε στο σούπερ μάρκετ για παγωτά, κρέπες, κτλ;

    Μου αρέσει!

  3. Καλημέρα Dark Chef.
    Ανακάλυψα το maple syrup πριν από περίπου 10 χρόνια και από τότε το χρησιμοποιώ φανατικά σε διάφορες συνταγές. Το βρίσκω πάντα στο ίδιο μέρος. Στα ράφια του πριγκηπόπουλου. 🙂
    Να σου πω τη μαύρη μου την αλήθεια, εκτός από αυτό καθ’ αυτό το golden syrup, μια φορά μόνο έχω δει από κοντά σιρόπι για παγωτά, όταν μια φορά στο Γαλατά το βαφτιστήρι μου ζήτησε να πάρουμε σιρόπι σοκολάτας για παγωτό. Η υφή του ήταν πολύ αραιή και η γεύση του φρίκη (κατά τη γνώμη μου πάντα). Τέτοια σιρόπια συνήθως μ’ αρέσει να τα φτιάχνω μόνη μου. Το Golden syrup, είναι σε γυάλινο μπουκάλι που μοιάζει με αυτό του maple, και είναι πυκνό και διαυγές. Είναι σίγουρα πολύ καραμελένιο και σίγουρα φτιάχνεται εύκολα στο σπίτι. Αντί όμως να χρησιμοποιήσεις κάποιο άλλο, έτοιμο, θα σου πρότεινα να το αντικαταστήσεις με μέλι (κατά τι λιγότερο σε ποσότητα). Εχει την ίδια υφή και είναι εξίσου αρωματικό, αν και με άλλο άρωμα.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

