Μπουγατσοbrownies

Κάθε φορά που ταξιδεύω στο εξωτερικό, γυρίζω με τις βαλίτσες γεμάτες γαστρονομικά ευρήματα. Κονσέρβες, κρασιά, condimenti, βιβλία φυσικά, και «ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής, όσο μπορώ πιο άφθονα, ηδονικά μυρωδικά».  Από κάτι τέτοια ταξίδια αγοράζω το αιθέριο έλαιο σιναπιού που βάζω στη mostarda, τις διάφορες τρούφες στις οποίες κατά καιρούς έχω επενδύσει, ή τα λάδια που αρωματίζουν και γενικώς τα διάφορα μπαχάρια που χρησιμοποιούν οι ιθαγενείς των χωρών που επισκέπτομαι.  Αυτό στο οποίο δεν μπορώ πάντως να αντισταθώ είναι η σοκολάτα. Και δεν εννοώ σοκολάτα προς κατανάλωση, αλλά σοκολάτες ζαχαροπλαστικής, κακάο, και ό,τι άλλο σχετικό μπορώ να βρω στο μέρος που βρίσκομαι. Τέτοια δώρα φέρνω και στους φίλους μου, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς είναι αλχημιστές της κουζίνας.

Σ’ ένα τέτοιο ταξίδι μου στην Μαδρίτη, το Πάσχα που μας πέρασε, αποφάσισα να αγοράσω πικρή κουβερτούρα. Θυμάμαι ότι μια φορά στο Bερολίνο πριν χρόνια, είχα αγοράσει μια βρώσιμη σοκολάτα χωρίς καθόλου ζάχαρη ή άλλη γλυκαντική ουσία, και δοκιμάζοντάς την, είχα πάθει σοκ. Πικρή σαν χωρισμός, αλλά τόσο αρωματική και ηδονική που θα μπορούσε να σου προκαλέσει εθισμό, η πικρή σοκολάτα με κατέκτησε με τη μία και την φύλαξα στην τσέπη μου για να τρώω ένα κομματάκι κάθε μέρα μου στο Βερολίνο. Εδώ που τα λέμε, δεν μπορείς να φας και παραπάνω. Πικραίνεσαι σαν τα ποτάμια της Αποκαλύψεως : ολότελα!

Η σκέψη όμως της πικρής σοκολάτας σαν υλικό για τη ζαχαροπλαστική, με γοήτευε πάντα. Κι αυτό γιατί ονειρευόμουν γλυκά που θα μπορούσα να γλυκάνω με σκούρες ζάχαρες που ως γνωστόν προσδίδουν ένα ιδιαίτερο βιμπράτο και βάθος στην καλή σοκολάτα και βέβαια να μετριάσω την γλύκα κάποιων συνταγών που μου φαίνονταν αδικαιολόγητα γλυκές. Όπως ίσως σας έχω ξαναπεί, εμένα τα γλυκά μ’ αρέσει να τα φτιάχνω, όχι να τα τρώω. Στη γεύση, μου φαίνονται ανεξήγητα γλυκά!

Μπήκα λοιπόν στην σοκολατοboutique, αγόρασα σοκολάτες για ζαχαροπλαστική γλυκές και άγλυκες, μου χάρισαν και δύο κονκάρδες ροζ που έγραφαν επάνω με καφέ γράμματα «I give pleasure”, χάρισα τη μία στην κα Ευα, που είναι η μεγαλύτερη crowd pleaser που γνωρίζω, και την άλλη την κράτησα εγώ για να την καρφιτσώσω στην ποδιά της κουζίνας μου για κανένα ιδιαίτερο μαγείρεμα!

Γυρίζοντας στην Ελλάδα, έψαχνα συνταγές και παρασυνταγές για να βρω τι θα κάνω την υπέροχη πικρή μου σοκολάτα. Κυρίως όμως, χρειαζόμουν μια αφορμή. Και να που βρέθηκε. Το σαββατοκύριακο που πέρασε, ήμουν καλεσμένη σ’ ένα σπίτι εξαιρετικά εστέτ. Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού, άνθρωποι εκλεπτυσμένοι και καλλιεργημένοι με πολύ φίνο γούστο, είχαν ετοιμάσει ένα πλουσιότατο μπουφέ τυριών που το αλάνθαστο γαλλοθρεμμένο τους ένστικτο τους οδήγησε να τον κάνουν τέλειο. Ήμουν βέβαιη από πριν για την ποιότητα της βραδιάς. Πνεύμα, χιούμορ, ενδιαφέρουσες, βαθειές κουβέντες, αναμνήσεις, μουσικό χαλί από πολύ ιδιαίτερες μουσικές και πάνω απ’ όλα αυτή η κοινή γλώσσα επικοινωνίας που δεν χρειάζεται απολύτως τίποτε άλλο για να σε γεμίσει. Επιπλέον, όλα αυτά σ’ ένα πολύ δροσερό προάστιο πνιγμένο στο πράσινο. Που σημαίνει ότι ένα σοκολατένιο γλυκό, μπορούσε να προσφερθεί, χωρίς τον κίνδυνο να χαθεί το μέτρο. Έτσι αποφάσισα να φτιάξω τα μεξικάνικα brownies που ονειρευόμουν.

Οι ισπανοί, λόγω αποικιών έχουν μια εξαιρετική σχέση με τη σοκολάτα. Αναπάντεχα καλή θα έλεγα μια και το marketing των προϊόντων σοκολατοποιίας τους είναι σχετικά φτωχό και δεν έχουν καταγραφεί στην συνείδησή μας ως άξιοι σοκολατοπαραγωγοί.  Στη Μαδρίτη, έφαγα μια πολύ ιδιαίτερη Mexican style σοκολάτα με τριμμένο αμύγδαλο και κανέλα, που με εντυπωσίασε πολύ, παρά το γεγονός ότι η κανέλλα δεν είναι το αγαπημένο μου μπαχαρικό. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να φτιάξω brownies με αμύγδαλο και κανέλα για να δω πως θα γίνουν και να επαναφέρω στον εαυτό μου το αποτύπωμα της ανάμνησης αυτού του ταξιδιού. Δυστυχώς για την υπόλοιπη παρέα, η κανέλα δεν επέδρασε το ίδιο. Το δικό τους αναμνηστικό αποτύπωμα έφερνε στο νου μπουγάτσα  😀  ! Κι έτσι τα μεξικάνικα μπραουνάκια μου άρχισαν συντομότατα να αποκαλούνται «μπουγατσοbrownies», πράγμα το οποίο ουδόλως τα ατίμασε, μια και οι συνδαιτημόνες μου τα τίμησαν δεόντως. Κοντολογίς, δοκιμάστε τα. Ειδικά αν αγαπάτε την κανέλα. Είναι διαφορετικά, πυκνά και υγρά και ιδιαιτέρως αρωματικά. Κόψτε τα σε μικρά κομμάτια, για να δώσετε την ευκαιρία στους καλεσμένους σας να φάνε πολλά. Κανείς δεν μπορεί να σταματήσει στο ένα!

Μεξικάνικα brownies με αμύγδαλο και κανέλα

  • 100 γρ. ανάλατο βούτυρο κομμένο σε κομματάκια
  • 85 γρ. κουβερτούρα μαύρη πολύ καλής ποιότητας
  • 65 γρ. άγλυκη κουβερτούρα
  • 1 κούπα ζάχαρη
  • 1/2 κούπα ολόκληρα αποφλοιωμένα αμύγδαλα
  • 2 μεγάλα αυγά
  • 1/2 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1/2 κ.γ. αλάτι
  • 1/2 κ.γ. κανέλα
Εκτέλεση :
  • Καβουρδίζετε τα αμυγδαλα και τα αφήνετε να κρυώσουν τελείως. (Αν βιάζεστε πολύ όπως εγώ, βάλτε τα στην κατάψυξη.)
  • Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 ο.
  • Βουτυρώνετε ένα ταψάκι 25 Χ 25 εκ. πολύ καλά και το πασπαλίζετε με κακάο. Για ελαφρύτερη γεύση, μπορείτε απλώς να στρώσετε στο ταψάκι ένα χαρτί ψησίματος που θα σας βοηθήσει να αποφύγετε το βουτύρωμα.
  • Λιώνετε σε μπαιν-μαρι τις δυο σοκολάτες με το βούτυρο και αφήνετε το μείγμα να σταθεί για 10 λεπτά ώστε να κρυώσει κάπως.
  • Κοσκινίζετε μαζί το αλεύρι την κανέλα και το αλάτι ώστε να ανακατευτούν πολύ καλά.
  • Βάζετε τα αμύδαλα και τη ζάχαρη στη μουλινέτ και τα τρίβετε πολύ καλά, ώστε τα αμύγδαλα να γίνουν σχεδόν πούδρα.
  • Προσθέτετε το μείγμα των αμυγδάλων στο μείγμα της σοκολάτας και ανακατεύετε με ξύλινο κουτάλι ώσπου να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
  • Προσθέτετε ένα-ένα τα αυγά, ανακατεύοντας μετά από κάθε αυγό, ώστε να ενσωματωθεί πλήρως στο μείγμα.
  • Προσθέτετε το μείγμα του αλευριού και ανακατεύεται μέχρι να ενσωματωθεί.
  • Στρώνετε το μείγμα (θα είναι πολύ πυκνό) μέσα στο ταψάκι και με τη βοήθεια ενός κουταλιού ισιώνετε την επιφάνειά του.
  • Βάζετε το ταψάκι στη μέση του φούρνου και το αφήνετε να ψηθεί για 20 – 30 λεπτά ανάλογα με το φούρνο, ώσπου βυθίζοντας ένα καλαμάκι στο μείγμα να βγαίνει καθαρό. Προσοχή μην τα παραψήσετε γιατί θα στεγνώσουν.
  • Αφήνετε τα brownies να κρυώσουν τελείως μέσα στο ταψάκι. Επειδή θα είναι πολύ υγρά, θα διαλυθούν αν τα βγάλετε ενώ δεν είναι απολύτως κρύα.
  • Τα κόβετε σε 16 ή 20 κομμάτια, ανάλογα με το γούστο σας. Πασπαλίζετε με άχνη και σερβίρετε σε μια πιατέλα τοποθετώντας χαρτί ψησίματος ανάμεσα στις στρώσεις για να μην κολλήσουν.

Καλή επιτυχία.

(και… αντισταθείτε στη φωνή που θα σας φωνάζει να τα φάτε μόνοι σας. Αυτά τα γλυκά, πρέπει να μοιράζονται!)

3 responses to “Μπουγατσοbrownies

  1. Magicoula γεια σου!

    Το ξέρεις πως αν και χαμένη σε διαβάζω ανελλειπώς. Ξέρεις τι πεθύμησα φιλενάδα? Την κερασόπιττά σου… Έχει πέσει ο server του hungry, έχει πέσει μετακόμιση και δεν μπορώ να βρω το CD που τα είχα γράψει, έχουν πέσει πολλά γενικώς αλλά παρόλαυτά κρατάω γερά… Θυμάμαι ήμουν φερσκοπαντρεμένη και ήταν το πρωτο γλυκό που έφτιαξα στον καλό μου… Μου βγήκε ΥΠΕΡΟΧΗ αλλά εκείνος δυστυχώς δεν πέρασε το τεστ της κερασόπιτας… Έπρεπε να το φανταστώ… Τώρα πια ξέρω ότι το τεστ της κερασόπιτας είναι αλάνθαστο. Και ξέρεις γιατί? Γιατί εγώ τη λατρεύω. Και σκέφτομαι να την κάνω οσονούπω…

    Ζουμερά κερασιά Φιλιά
    Ιωσηφίνα

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. @ Kiki : Αμαρτία εξομολογουμένη, ουκ έστιν αμαρτία! Γι αυτό εγώ ό,τι μου συμβαίνει σας το εξομολογούμαι, για να παραδώσω καθαρή ψυχή στην Παράδεισο. Επίσης, έχω να καταθέσω οτι είναι γλυκό το πιοτό της αμαρτίας! Φιλιά βρε, έχουμε την κουβέντα σου κάθε τόσο στην ομάδα μαγειρικής του μπαζάρ.

    @ Josephine : Δεν ντρέπεσαι λίγο βρε! Να μαθαίνω από το κομμωτήριο οτι γύρισες στην Ελλάδα? Είναι σωστά πράματα αυτά? Κάτι θα κάνουμε για την κερασόπιτα. Μη σε μέλλει. Η Μάτζικα δεν χαλάει χατήρια. Φιλιά νοσταλγικά.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

