Φράουλες και (κρ)αίμα!

Strawberries and Cream

Originally uploaded by Bald Monk

Παγωτό φράουλα a l’ italienne.

Υλικά

¾ κούπας ζάχαρη
1 κ.σ. άμυλο (κορν φλάουρ ή νισεστέ)
1 κούπα πλήρες γάλα
¾ κούπας κρέμα γάλακτος ζαχαροπλαστικής (με 35% λιπαρά, that is)
2 ½ κούπες ψιλοκομμένες φράουλες (τις μετράμε ψιλοκομμένες)
2 κ.σ. σιρόπι ροδιού (μπορείτε να το αντικατασήσετε με γλάσο βαλσαμικού ξυδιού)

Εκτέλεση
• Ανακατεύουμε τη ζάχαρη με το άμυλο σε μια μικρή κατσαρόλα. Προσθέτουμε το γάλα και την κρέμα γάλακτος και το βάζουμε σε μέτρια φωτιά ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι η κρέμα να δέσει κάπως και ν’ αρχίσει να αφρίζει. Αποσύρουμε την κρέμα από την φωτιά και την βάζουμε να κρυώσει σε μια μεταλλική μπασίνα τοποθετημένη μέσα σ’ ένα λεκανάκι με πάγο.
• Περνάμε τις φράουλες από την μουλινέτ ώσπου να πολτοποιηθούν πλήρως. Σουρώνουμε σε λεπτό σουρωτήρι την πούλπα της φράουλας ώστε να συγκρατήσουμε τα σποράκια των φραουλώνε.
• Ανακατεύουμε την πούλπα της φράουλας με την κρέμα βάσης ώσπου να ομογενοποιηθεί το μείγμα και τελικά προσθέτουμε το σιρόπι ροδιού (θα το βρείτε στα αιγυπτιακά και ανατολίτικου προσανατολισμού μπακάλικα).
• Κρυώνουμε αρκετά το παγωτό στο ψυγείο (τουλάχιστον 3 -4 ώρες και το βάζουμε να παγώσει στην παγωτομηχανή. Αλλιώς το βάζουμε σε μεταλλικό δοχείο στην κατάψυξη και το χτυπάμε τουλάχιστον 2 φορές μέχρι να παγώσει τελείως. Το βγάζουμε από την κατάψυξη 10-15 λεπτά πριν το σερβίρουμε.

Επειδή ως γνωστόν, ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη, φτιάξτε το κι εσείς, μήπως ξορκίσουμε όλοι μαζί το κρύο κι έρθει σιγά-σιγά το καλοκαίρι.

12 responses to “Φράουλες και (κρ)αίμα!

  1. Θα το φτιάξω οπωσδήποτε, άμεσα… Με διάφορους τρόπους τελευταία, το σύμπαν με προτρέπει να αγοράσω παγωτομηχανή.. Θα υποκύψω λοιπόν… Φιλιά πολλά..
    υ.γ. ακολουθώ και εγώ το ίδιο πρόγραμμα με σένα.. Από την Μεγάλη Εβδομάδα έχω μαζέψει παπλώματα και χειμωνιάτικα και τώρα τουρτουρίζουμε μεν οικογενειακώς πλην όμως είμαστε σαν έτοιμοι από καιρό να υποδεχτούμε την Άνοιξη όταν αποφασίσει να έρθει… Και να μείνει…:-)

    Μου αρέσει!

  2. Fevis μου, πάντα χαίρομαι να σε βλέπω! Τώρα μου έδωσες και την ευκαιρία να πω κάτι για τις παγωτομηχανές.

    Αγόρασα την δική μου πέρσυ το Πάσχα, με στόχο να φτιάξω παγωτό καιμάκι με αληθινό πρόβειο γάλα για το βαφτιστήρι μου. Έκτοτε την έχω σχεδόν στην ημερησία διάταξη. Το πιο εύκολο γλυκό στον κόσμο (κι εν πολλοίς και το πιο υγιεινό μετά τα γλυκά κουταλιού) είναι το παγωτό. Παγωτά και σορμπέ, φτιάχνονται πανεύκολα και σε πολύ μικρό χρόνο.
    Η παγωτομηχανή σου δίνει το πλεονέκτημα οτι με απλά υλικά και συχνά χωρίς τη διαδικασία της κρέμας βάσης, μπορείς να φτιάξεις ένα παγωμένο επιδόρπιο που εγγυημένα δεν θα κρυσταλλιάσει. Παράδειγμα : Βάζεις γιαούρτι πλήρες στραγγισμένο, λίγη ζάχαρη ή σιρόπι και την πούλπα του φρούτου που σ’ αρέσει κι έχεις στη στιγμή (σε 20 λεπτά για την ακρίβεια), ένα φανταστικό επιδόρπιο έτοιμο.

    Αλλά και στις περιπτώσεις των αληθινών παγωτών και σορμπέ με βάση κρέμας ή custard, τα παγωτά γίνονται στην παγωτομηχανή πολύ πιο αφράτα και μεταξένια απ’ ότι αν τα παγώσεις στην κατάψυξη. Όσο για τις γεύσεις των σπιτικών παγωτών, το μόνο που μπορώ να σου πω, είναι : τύφλα να χουν τα Haagen Dazs και τα Kayak.

    Η αγορά της παγωτομηχανής θα σε αποζημιώσει πλήρως και λάβε υπόψιν σου οτι σε σχέση με όλα τα τσαντζαλα – μάντζαλα που έχουμε στις κουζίνες και πιάνουν τόπο, είναι η πιο φθηνή συσκευή.

    Όσο για την Άνοιξη, εγώ το πάπλωμα δεν το έχω μαζέψει ακόμα. Είναι και που κοιμάμαι μόνη ίσως 😉 !

    Μου αρέσει!

  3. Τώρα μου βάζεται ιδέες γιατί ο εγγονός μεγαλώνει και θα είναι ωραίο να θυμάται το παγωτό της γιαγιάς του. Εγώ θυμάμαι το παγωτό της δικιάς μου μαμάς που το χτύπαγε με μιξεράκι του χεριού (όχι ηλεκτρικό) ξανά και ξανά έτσι όταν το έτρωγες τελικά είχε σαν βάση όλη της την αγάπη… και το μεράκι βέβαια γιατί το στόλιζε με διάφορα καλούδια. Τριμμένο φυστίκι αιγίνης ήταν το αγαπημένο μου.

    Μου αρέσει!

  4. Χειμώνας

    Ήθελα να σου γράψω ένα ποίημα,
    μα μου έκλεψε την έμπνευση
    η άνοιξη που τόσο αγαπάς.
    Ήθελα να σου αφιερώσω
    ένα κάποιου άλλου,
    μα ξόρκισες τον χειμώνα
    που ήταν το θέμα του.
    Αν δεν αγαπήσεις τον χειμώνα
    που έχω στην καρδιά μου
    δεν θα ταιριάξουμε ποτέ.
    Σ’ αγαπώ Μάτζι.

    Μπορώ να πάω το παγωτό για χτύπημα σε επαγγελματική μηχανή γιατί δεν υπάρχει παγωτομηχανή στο σπίτι;

    Μου αρέσει!

  5. @ Μάτα :
    Είναι πολύ ωραίο από μόνο του να θες να του δημιουργήσεις αναμνήσεις. Το παγωτό, είναι πολύ έξυπνη λύση γιατί θα του αρέσει και οπωσδήποτε. Κι έχω να σου πω και κόλπα για πολύ υγιεινά παγωτά μασκαρεμένα σε απολαυστικές λιχουδιές. Ξεκίνα. Μέχρι να μπορεί να φάει παγωτό ο μπέμπης, έχεις χρόνο όχι μόνο για να μάθεις αλλά και για να γίνεις γκουρού του παγωτού!

    @ Internetoula :
    Με συγκίνησες καλά καλά με το ποίημα και μ’ αυτό το «σ’ αγαπώ Μάτζι» με αποτέλειωσες. Αγαπώ τους χειμώνες της καρδιάς σε όλους τους ανθρώπους γιατί αγαπώ και τους δικούς μου.
    Το παγωτό, δεν χρειάζεται απαραιτήτως παγωτομηχανή. Βάλε το να παγώσει σε μεταλλικό (η τουλάχιστον γυάλινο) δοχείο με καπάκι στην κατάψυξη. Χτύπησέ το με το μίξερ χειρός τουλάχιστον μία φορά μέχρι να παγώσει τελείως ωστε να εξασφαλίσεις οτι δεν θα κρυσταλλιάσει και θα είναι αφράτο. Τα παγωτά με βάση αυγών, λόγω της λεκιθίνης που έχει ο κρόκος που είναι γαλακτωματοποιητής, κρυσταλλιάζουν πιο δύσκολα και είναι πιο κατάλληλα για πάγωμα χωρίς παγωτομηχανή. Το ίδιο και το καιμάκι που το σαλέπι του προσδίδει ελαστικότητα.

    Μου αρέσει!

  6. @ hdd345f :
    Wow! (again) Τα δικά σας εύσημα, έχουν πάντα ιδιαίτερη βαρύτητα για μένα. Είναι γιατί εκτιμώ βαθειά την αισθητική σας.

    @ Σταυρούλα :
    Πιο γλυκό από σένα, δε γίνεται. Ευχαριστώ.

    Μου αρέσει!

  7. Καλημέρα Magica, πολύ ωραίο ποστ, και φέρνει την άνοιξη 🙂

    Θέλω εδώ και καιρό ν’αγοράσω μια παγωτομηχανή. Όσες είδα, θέλουν πρώτα κατάψυξη του μπωλ. Το ψυγείο μας είναι πολύ μικρό, κι έτσι το μπωλ δε χωράει. Η δική σου πώς είναι;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    Μου αρέσει!

  8. Και η δική μου έτσι είναι. Και μάλιστα με μεγάλο κάδο. Έχω δει όμως μια (δεν θυμάμαι την μάρκα) που παγώνεις στην κατάψυξη μόνο τη βάση του κάδου. Γενικώς, δεν υπάρχει παγωτομηχανή που δεν της παγώνεις κάτι.

    Μου αρέσει!

  9. Beautiful post. Πουλάκι is exactly right. Ελπιζω να επιζησω τον χειμωνα with a spring that I shall never see– and see you once I’m back at last xxx

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

