σε σένα hypocrite lecteur, mon semblable, mon frere
Παρασκευή απόγευμα, γύρω στις 5:30, κάθομαι στο Θησείο και περιμένω το Βασίλη Βλασταρά. Εχω βγάλει από την τσάντα μου το πλουμιστό μπλοκάκι μου από οικολογικό χαρτί. Θα κρατήσω σημειώσεις για όλα. Καθώς περιμένω, σκέφτομαι : Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι που δέχθηκε να με δει ενώ γνώριζε οτι δεν έχω καμμία σχέση με την Τέχνη γενικότερα, ή τα εικαστικά ειδικότερα. Προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που κάνει έναν καθηγητή πανεπιστημίου να έρχεται να συναντήσει έναν άγνωστο πολίτη με απορίες γύρω από την επιστήμη του. Δεν προλαβαίνω να σκεφτώ πολύ και σε λίγο έρχεται. Συστηνόμαστε, παραγγέλνουμε και του εξηγώ γιατί ζήτησα να τον συναντήσω. Τον ρωτώ αν μπορώ να κρατήσω σημειώσεις. Συμφωνεί.
Αρχίζει να μου μιλάει για τον Joseph Beuys. Μου εξηγεί οτι ο Beuys, συνέθεσε ένα μύθο για τη ζωή του, γύρω από το οποίο πλέχτηκε όλη η προσωπική του ιστορία και ο οποίος συνδεόταν στενά με τη μορφή και μεσα της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Όταν ο μύθος αποκαλύφθηκε, ξεκίνησε μια μεγάλη συζήτηση γύρω από την “ηθική” στην Τέχνη. “Ο Beuys, μου εξηγεί ο Βλασταράς, μας έδειξε μια άλλη διάσταση της Τέχνης. Μας έμαθε να σκεφτόμαστε την Τέχνη με έναν άλλο τρόπο. Αλλαξε τον τρόπο με τον οποίο βλέπαμε την Τέχνη ως τότε.” Μου μιλάει με μια ήρεμη φωνή και με με μια βιασύνη πηδάει από θέμα σε θέμα. Νομίζω οτι θέλει να μου μάθει την ιστορία της Τέχνης μέσα σε μια ώρα, για να μπορέσω να διαλεχθώ μαζί του πάνω στο ζήτημα της ηθικής.
Πέντε λεπτά αφότου ξεκινήσαμε, κλείνω το μπλοκάκι για να τον παρακολουθήσω εξ όλης της διανοίας μου. Είναι χειμαρώδης. Εχει παρακολουθήσει όλες τις συζητήσεις που έχουν γίνει στα blog με αφορμή την εγκατάσταση με το σκύλο. Θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός, αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να προσπαθεί να σκεφτεί όλες τις εκφάνσεις του ζητήματος. Τα κίνητρα του καλλιτέχνη, το καλλιτεχνικό του ποιόν, την ενδεχόμενη ψυχοπαθολογία του, την ευθύνη του κοινού, την ελευθερία, τη λογοκρισία.
Καθώς μιλάμε, τυχαίνει να περνούν από κει πρώην μαθητές του στην καλών Τεχνών και τον χαιρετούν. Του μιλάνε όλοι πολύ εγκάρδια. Δείχνει να χαίρεται πάρα πολύ που τους βλέπει. Κάθε φορά ξαναγυρνά στη συζήτηση με το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον.
“Αξίζει, μου λέει, να γίνει ένας ευρύς διάλογος γύρω από το θέμα της ηθικής. Να συμμετέχουν όχι μόνο εικαστικοί αλλά ενδεχομένως και άλλου είδους καλλιτέχνες αλλά και νομικοί, καθηγητές φιλοσοφίας, άνθρωποι που τους απασχολεί η ηθική και η εμπλοκή της με την ευρύτερη επιστημονική δραστηριότητα. Όπως μιλάμε για την βιοηθική, έτσι θα πρέπει να μιλήσουμε και για την ηθική στην Τέχνη.” Αρκεί να μην πέσουμε στην παγίδα του να συζητάμε για το “καημένο το σκυλάκι”, συμπληρώνει.
Μου εξηγεί συχνά οτι από τέτοιους διαλόγους δεν περιμένεις να βγει ένα συμπέρασμα. Δεν περιμένεις να υπερισχύσει η μία ή η άλλη άποψη. Το κέρδος σου είναι οτι ακούγοντας όλες αυτές τις διαφορετικές τοποθετήσεις, καταφέρνεις λίγο περισσότερο να βγεις από τα όρια του εαυτού σου και να προχωρήσεις τη σκέψη σου. Σκέφτομαι πόσο συχνά έχω χρησιμοποιήσει την Τέχνη, όχι για να βγω από τα όρια του εαυτού μου, αλλά για να βουτήξω ακόμα πιο βαθειά στη σκοτεινή σπηλιά του ασυνειδήτου μου.
Νοιώθω, και φεύγω από το θέμα, αλλά δεν πειράζει, νοιώθω λοιπόν συχνά την Τέχνη σαν ένα προστατευτικό κουκούλι γύρω μου. Παράδοξο? Ίσως. Η έκθεση που βιώνεις κάθε φορά που βρίσκεσαι μπροστά σ’ ένα έργο Τέχνης και συντονίζεις το ασυνείδητό σου μ’ αυτό, κάθε άλλο παρά προστατευτική είναι. Αντιθέτως σε ξυπνάει βίαια και σε σοκάρει. Όμως μ’ ένα ιδιαίτερο τρόπο νοιώθω σαν να έχω κάνει με την Τέχνη μια συμφωνία. Του τύπου “Εγώ θα σ’ αγαπώ κι εσύ θα μου δείχνεις το δρόμο για την ψυχή”. Τι βασανιστήριο που είναι αυτό, δεν το φαντάζεσαι εύκολα. Το μυαλό σταματάει να κινείται για στιγμές γύρω από την καθημερινότητα, τα πραγματικά προβλήματα, την πραγματική ζωή. Για στιγμές, στήνει παραστάσεις στη σκηνή του εαυτού σου. Το έργο τέχνης είναι το σκηνικό και μέσα σ’ αυτό το σκηνικό βλέπεις τους εαυτούς σου να συνδιαλέγονται μεταξύ τους, τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου να χορεύουν έναν συμβολικό χορό και τις απαγορεύσεις να προσπαθούν να εκφοβίσουν όλους τους πρωταγωνιστές. Καμμιά φορά, οι επιθυμίες φοβερίζουν επίσης τις απαγορεύσεις και το έργο τελειώνει με μιας μορφής άτυπη ισοπαλία. Πως τώρα νοιώθω εγώ ασφάλεια μέσα σ’ όλο αυτό? Δεν το ξέρω. Ίσως να συμβαίνει γιατί οικειοποιούμαι τόσο το έργο που ακριβώς το μετατρέπω σε σκηνικό μου. Το γεγονός πως κάποιος άλλος “ζωγράφισε” το σκηνικό μου με κάνει να νοιώθω λιγότερο μόνη.
“Το πρόβλημα ξεκινάει, μου λέει συνεχίζοντας, από το γεγονός οτι έχουμε βασίσει την παιδεία μας πάνω στην παραδοχή οτι το μεγαλύτερο αγαθό για τον άνθρωπο είναι η ειρήνη. Τι να την κάνω την ειρήνη αν δεν έχω ελευθερία?” Κι εγώ σκέφτομαι πόσο φοβάμαι την ελευθερία.
Η συζήτηση κράτησε περίπου τρεις ώρες και αν δεν είχα αρχίσει να κρυώνω, δεν θα ήθελα να σταματήσει. Κατάλαβα γιατί δέχτηκε να με δει. Γιατί σαν αληθινός καλλιτέχνης, αναζητά να συνδιαλέγεται με ανθρώπους γι αυτό που του συμβαίνει. Την Τέχνη.
Νοιώθω τους καλλιτέχνες λίγο σαν αναχωρητές. Φορές φορές, νοιώθω οτι αυτη η αναχώρηση είναι μονόδρομος και για μένα. Μόνο που δεν έχω τα δικά τους εφόδια και δεν ξέρω προς τα που να αναχωρήσω. Νοιώθω όμως λίγο UFO. Λίγο μονη και χαμένη. Νοιώθω πως το καλύτερο κομμάτι του εαυτού μου δεν το καταλαβαίνει κανείς. Είναι κρυμμένο από όλα τα εν δυνάμει βέβηλα βλέμματα. Προσπαθώ συνειδητά να είμαι ο μέσος όρος για να μην τρελλαθώ. Κι αυτό το κομμάτι που είναι έτοιμο ν’ ανοίξει τα βρυσάκια κάθε στιγμή, το θάβω κάπου βαθειά για να μην κινδυνεύει. Καμμιά φορά, βρίσκει διέξοδο στην Τέχνη. όταν κάθεται και κλαίει σιωπηρά μπροστά σ’ ένα έργο. Εκείνες τις ώρες, εγώ αγωνιώ για το τι σκέφτονται οι άλλοι που το βλέπουν να κλαίει. Όμως αυτό δεν σταματάει. Κλαίει από χαρά που βρέθηκε μπροστά σε μια έκφραση δικών του συναισθημάτων από έναν άλλο άνθρωπο. Κλαίει από λύπη που δεν μπορεί να αναχωρήσει μέσα στο έργο Τέχνης. Αυτό το κομμάτι του εαυτού μου έχει πατρίδα του την Τέχνη. Όχι γιατί προέρχεται από αυτήν. Αλλά γιατί εκεί θέλει να καταλήξει.
Ίσως τώρα είναι λίγο περισσότερο κατανοητό γιατί με την πρόσφατη αφορμή, έχει ανοίξει μέσα μου το θέμα των προσδοκιώνπου έχει από την Τέχνη ο αδύναμος εαυτός μου.
Update :
Κανά δύο ώρες αφού ανέβηκε το ποστάκι αυτό, είδα την προσκληση του



33 comments
Comments feed for this article
Απρίλιος 15, 2008 στο 1:38 μ.μ
Κ.Κ.Μοίρης
όσο το διάβαζα κι αυτό και το προηγούμενο ποστ , ξέρεις τι μου ερχόταν συνέχεια στο μυαλό ;
προσπαθούσα να το διώξω, αλήθεια σου λέω αλλά αυτό δεν έφευγε
στην Αίγυπτο και στην Αιτή - για αρχή- σκοτώνονται στους δρόμους για μια φέτα ψωμί πλέον
δεν μιλάμε για εξωτικά μέρη της Αφρικής ή της Ασίας που εκατομμύρια ανώνυμοι λιμοκτονούν και γίνονται δίστηλα στις πίσω σελίδες ή ενδέκατη είδηση κάθε δίσεκτο χρόνο στο γυαλί
προσπάθησα να το διώξω αλλά , αλήθεια σου λέω , αυτό ρούπι δεν κουνήθηκε
και ξάφνου ένιωσα πάρα πολύ UFO
Απρίλιος 15, 2008 στο 1:44 μ.μ
Magica de Spell
Είσαι UFO. Αυτό το ξέρουμε πολύ καιρό και γι αυτό σ’ αγαπάμε.
Μπορώ να σου πω χιλιάδες άλλους λόγους που σε κατατάσσουν σ’ αυτή τη συνομοταξία.
Απλώς οι στιγμές εκείνες που το συνειδητοποιείς για τον εαυτό σου είναι τραγικές. Γιατι νοιώθεις πως κανείς δεν σε καταλαβαίνει. Καλά τα λέω?
Απρίλιος 15, 2008 στο 1:53 μ.μ
Αθήναιος
Ίσως να μην είναι τυχαίο που κάθε συζήτηση για μια κανονικοποίηση της ηθικής οδηγεί στον αμετανόητο Ναζί Γιόζεφ Μπόϋς και αυτο είναι εξαιρετικά επώδυνο γιαυτούς που βίωσαν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο την εκστρατεία των Ναζί για την εξάπλωση της ηθικής τους. Το πιο ανθρωπιστικό για τον Μπόϋς το έχω ακούσει από τον Νίκο Ξυδάκη ο οποίος δεν αναφέρθηκε καν στα της οπτικής που μας δινει ένα έργο που έτσι κι αλλιώς δημιουργήθηκε με όρους τους υπερθεάματος αλλα στο κορυφαίο ζήτημα της διαχείρισης του πόνου του θύματος και του θύτη. Δεν είναι ο Μπόϋς το θέμα μας, όμως.
Το αίτημα για ηθική με προβληματίζει ακόμη και ως θέμα συζήτησης και εξηγούμαι. Ας πούμε πως μαζευόμαστε να συζητήσουμε την ηθική που θέλουμε να παράγει η τέχνη και τις απαιτήσεις που έχουμε από αυτή. Τα πορίσματα από μια τέτοια συζήτηση πως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν; Θα βγάζαμε μια ντιρεκτίβα, τις 10 Εντολές για την παραγωγή ηθικής στην τέχνης ή θα πιέζαμε τους γνωστούς μας βουλευτές για να κάνουν μια τροπολογία, μια νομοθετική ρύθμιση;
Ως λύση θα έβλεπα κάτι άλλο: Αντί να συζητάμε για τις προθέσεις των άλλων και αντί να αποτιμούμε το έργο τους με ασαφή κριτήρια, μήπως αρχίζαμε να παράγουμε εμείς την τέχνη που θέλουμε. Αρχίζαμε δλδ να δίνουμε τη δική μας ερμηνεία για τον κοσμο που μας περιβάλλει ή την αναζητούσαμε παντού σε όλους τους χώρους;
Τώρα τί είναι τέχνη κι αν αυτό ήταν τέχνη; Αυτά τα θεωρητικά ζητήματα έχουν κλείσει από την εποχή που ο Μπένγιαμιν έγραφε τα κριτικά του σημειώματα δλδ μόλις 70 χρονια πριν. Και όχι μόνο αυτά έχουν απαντηθεί και αναλυθεί διεξοδικά αλλά έχουν δημιουργηθεί οι χώροι εκείνοι που παρέχουν τις συμβάσεις όχι της παραγωγής του έργου τέχνης ( αυτό θα μας έλειπε δα) αλλά της επικοινωνίας του με το κοινό γιαυτό ας πούμε το κοινό της γκαλερί που είδε το έργο με το σκύλο δεν αντέδρασε με τον ίδιο τρόπο που δεν καλείς την αστυνομία ουρλιάζοντας όταν βλέπεις στη Μπιενάλε το βίντεο του Μποκ με τον τεμαχισμό ενός ανθρώπου. Το ζήτημα δεν είναι το καημένο το σκυλάκι αλλά στο αν αναγνωρίζουμε δικαιώματα στα σκυλάκια και στα ζωάκια είτε όταν τα εκθέτουμε σε γκαλερί είτε στο τσίρκο.
“Το πρόβλημα ξεκινάει, μου λέει συνεχίζοντας, από το γεγονός οτι έχουμε βασίσει την παιδεία μας πάνω στην παραδοχή οτι το μεγαλύτερο αγαθό για τον άνθρωπο είναι η ειρήνη. Τι να την κάνω την ειρήνη αν δεν έχω ελευθερία?”
Συμφωνώ απόλυτα. Μόνο που το αίτημα για ελευθερία βρίσκεται στον αντίποδα της συζήτησης περί ηθικής.
Θα κλείσω μ’ενα απόσπαμα από το ε-μέηλ που μου έστειλε σήμερα, όλως τυχαίως και για την κρίση που εξέφρασα για ένα έργο του ένας μεγάλος μουσικός. Ο τόνος μπορεί να σας φανεί αυστηρός ( όπως και ο δικός μου ίσως) αλλά μόνον τέτοιος δεν είναι. Καλά έκανε και μου την είπε:
το να λέει κάποιος ότι θα διατυπώνω τη γνώμη μου, δεν τον απαλλάσσει από το ότι μπαίνει στα χωράφια της κριτικής, αντίθετα αποκαλύπτει ότι στα χωράφια αυτά μπαίνει όχι ως καλλιεργητής, αλλά για να κλέψει οπώρας.[...]
Εν πάση περιπτώσει, το κύριο λάθος σε μια κριτική, ή σε μια γνώμη είναι να την γράφεις βασιζόμενος στο ότι αναγνώρισες τις προθέσεις του δημιουργού. Και βέβαια αν ολισθαίνουν όσοι το κάνουν, πολύ περισσότερο έχουμε ολισθήσει οι δημιουργοί όταν στα καταραμένα “σημειώματα για το έργο” αναφερόμαστε στην διαδικασία της δημιουργίας του έργου μας, το αναλύουμε κανακεύοντας ταυτόχρονα όσους από το κοινό θα τσιμπίσουν σε αυτές μας τις τάχα εκμυστηρεύσεις.
Σε δέκα γραμμές τα είπε όλα.
Απρίλιος 15, 2008 στο 2:03 μ.μ
Magica de Spell
Αθήναιε, προς υπεράσπισή μου, να πω οτι ουδέποτε φαντάστηκα την Τέχνη να παράγει ηθική. Αυτό που θέτω, είναι το αν θα έπρεπε να διέπεται από ηθικούς κανόνες.
Συμφωνώ με τον μουσικό. Για αυτό και ένοιωσα την ανάγκη να περιγράψω τον τρόπο με τον οποίο εγώ συντονίζομαι με το έργο τέχνης. Βλέπεις δεν έχω τη θεωρητική κατάρτιση για να ασκήσω κριτική, ούτε μπορώ να εικάσω τα κίνητρα των καλλιτεχνών. Εισπράττω την τέχνη κατ ευθείαν στο στομάχι.
Είσαι αυστηρή λίγο. Και σ’ αυτό το τόσο εξομολογητικό ποστ, είχα ανάγκη λίγο περισσότερη τρυφερότητα. Απόδειξη του οτι είμαι ufo.
Απρίλιος 15, 2008 στο 3:04 μ.μ
Αθήναιος
Λυπάμαι που αποκόμισες αυτή την άποψη επειδή δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου, η αυστηρότητα εννοώ. Η τέχνη φέρει την ηθική του δημιουργού της αλλά πιστεύω ότι δεν γίνεται να διέπεται από ηθικούς κανόνες αλλιώς μιλάμε για προπαγάνδα χωρίς να σημαίνει ότι μια τέτοια τέχνη δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο θαυμασμού: ας πούμε η ζωφόρος του Παρθενώνα και το ίδιο το μνημείο είναι ένα μνημείο προπαγάνδας όπως και ολόκληρη η Βυζαντινή Τέχνη, κοινό τους σημείο είναι ότι και τα δύο διέπονται από κανόνες ηθικής. Δεν προσφέρουν ερμηνεία στον κόσμο γενικά, δεν σου ανοίγουν ένα παράθυρο στον κόσμο παρά μόνο στον κόσμο που προπαγανδίζουν.
Ήθελα να γράψω και για το ΟΥΦΟ αλλά χτύπησε το τηλέφωνο και μου διέφυγε, ίσως δεν θα αντιλαμβανόσουν το σχόλιο ως αυστηρό, ας πρόσεχα περισσότερο. Αυτό για το ΟΥΦΟ δεν το αποδέχομαι, εννοώ πως με αυτή την έννοια είμαστε όλοι ΟΥΦΟ. Το βράδυ πριν ανοίξει η Μπιενάλε, αργά τη νύχτα έκανα μια βόλτα μόνη μου στην έκθεση και όταν βρέθηκα στην αίθουσα με τις εφευρέσεις των φυλακισμένων ( το έργο των Temporary Services) έπαθα σοκ, έχω κι ένα ζήτημα με τη φυλακή ήμουν και φοβερά κουρασμένη, άρχισα να κλαίω. Την τελευταία μέρα της έκθεσης εκανα την ίδια βόλτα μόνο που είχε αρκετό κόσμο. Μπροστά μου και καθ’όλη τη διάρκεια της έκθεσης ήταν δυο νεαροί που κορόϊδευαν όλα τα έργα της έκθεσης, όλα όμως. Τους πήρα στο κατόπι για να δω τί θα έλεγαν για το συγκεκριμένο έργο, θα τους φαινόταν κι αυτό “απάτη”; Θα ρωτούσαν και σ’αυτή την περίπτωση δυνατά “τώρα αυτό είναι τέχνη;”. Φυσικά άρχισαν να γελάνε και τότε μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι και αν δεν με συγκρατούσε η παρέα μου θα γινόμασταν μαλλιά κουβάρια. Γιατί αντέδρασα έτσι; Νομίζω πως γιαυτό το λόγο:
Νοιώθω όμως λίγο UFO. Λίγο μονη και χαμένη. Νοιώθω πως το καλύτερο κομμάτι του εαυτού μου δεν το καταλαβαίνει κανείς.
Αισθάνθηκα ότι αυτοί οι τύποι κορόϊδευαν το μισό μου σόϊ και τα βιώματά του, τόσο πολύ είχα επηρρεαστεί από αυτό το έργο. Όμως έτσι είναι η ζωή στην αγέλη και το μεγαλύτερο παραμύθι δεν είναι ότι το μεγαλύτερο αγαθό είναι η ειρήνη αλλά ότι υπάρχει αυτή η έννοια της βιωμένης επικοινωνίας και της αλληλοκατανόησης (—> αυτό ναι, να το πεις σκληρό αλλά έτσι το νιώθω) και η απόδειξη θεωρώ ότι είναι ότι πολλοί άνθρωποι κλαίμε μπροστά σ’ενα έργο τέχνης και θέλουμε να κλάψουμε μόνοι μας, χωρίς να μας δει κανείς.
Απρίλιος 15, 2008 στο 3:42 μ.μ
nomad
Με συγχωρείτε,
αλλα οσο το ζήτημα δεν είναι ακριβώς
το καημένο το σκυλάκι
και όχι η γενίκευση εξ αφορμής,
η τέχνη δε με αφορά. Γιατί για μένα τέχνη σημαίνει η συνειδητοποίηση της γενοκτονίας του Αουσβιτς και της θανατωσης ενός σκύλου, ως συμβεβηκότων απόλυτα ίσης αξίας για το σύμπαν και το τίποτα.
Αν δε σώσω το σκυλάκι αλλα αναλωθώ στη θεωρία για το τι σημαίνει τέχνη, δεν απέχω πολύ απο το να συζητώ για τα κακα κρεματόρια αλλά να μην πολεμώ εναντίον της θανάτωσης ενός και μόνο ανθρώπου.
κατα τ αλλα πολύ όμορφο και τρυφερό κείμενο Ματζικα.
Απρίλιος 15, 2008 στο 5:24 μ.μ
Кроткая
συμφωνόντας με τον Νομάντ από πάνω, κι εγώ βρήκα το κείμενο όμορφο. Μια πολύ καλή αφορμή για σκέψη. Αν και η σκέψη αν μείνει χωρίς δράση, είναι ανάπηρη.
Καταθέτω πάντως και μια μικρή αποστροφή, που προσωπικά αδυνατώ να αποφύγω. Μου είναι -προσωπικά- αδύνατο να συμμετασχω σε τέτοιου είδους συζητήσεις, απογυμνώνοντας την έκφραση απόψεων από το συναίσθημα. Και το συναίσθημα λέει απλά “το καημένο το σκυλάκι”. όπως λέει και “τους καημένους τους Εβραίους” ή τους Αϊτινούς (ΚΚΜ) ή οτιδήποτε.
Αλλά και το συναίσθημα, χωρίς δράση, είναι μισό και ανάπηρο.
Επειδή είμαστε πολύμορφα όντα, και έχουμε και σκέψη και συναίσθημα και λογική και δράση -συνήθως-, δεν ξέρω αν είναι γόνιμες και εφικτές τέτοιες συζητήσεις, αν αποκόψουμε ένα από όλα αυτά τα στοιχεία.
Απρίλιος 15, 2008 στο 8:12 μ.μ
Μαίρη
Oσο διάβαζα ότι γράφετε και φαντάζομαι πως τα συζητάτε με τις ώρες,
σκέφτομαι πόσο μακρυά απο τη ζωή είστε.
Εχετε μάθει πως ζούν στις ελληνικές φυλακές,έχετε σκύψει πάνω απο τα παιδιά και τους γερους άστεγους και εξαρτημένους;
Εχετε δώσει,όχι για την φιλανθρωπία,αλλά για την αληθινή και πρακτική στήριξη ανθρώπων;Οχι απο χορηγίες και επιδοτήσεις.
Απο την τσέπη σας.
Συνεχίστε να μιλάτε για τέχνη και να είστε ufo.
Απρίλιος 15, 2008 στο 8:40 μ.μ
Κ.Κ.Μοίρης
@ Mary , τα UFO δεν έχουν πατρίδα , oύτε προτιμήσεις , είναι unidentified. Aν είναι να υποβάλλουν σχέδια πτήσεως και να εξηγούν τι έκαναν ή δεν έκαναν σκυμμένα πάνω από όσους έχουν ανάγκη, δεν είναι UFO. Cargo planes είναι , έτοιμα να διαφημίσουν την προσφορά τους η οποία και αυτοαναιρείται έτσι.
Πώς καταλήξατε στο συμπέρασμα πως όσοι γράψαμε εδώ ο,τι γράψαμε είμαστε μακριά απο τη ζωή; Και πόσο μακριά είναι το μακριά εν τέλει για σας;Και πώς ξέρετε για την ευαισθησία ή αναισθησία της τσέπης μας; Έκτη αίσθηση ; Διαίσθηση; Παραίσθηση;
Είστε επιθετική και δείχνετε να θέλετε να οικοιοποιηθείτε το “δώσε” , επειδή είμαι εκ φύσεως καλοπροαίρετος άνθρωπος θέλω (καλώς ή κακώς) να φαντάζομαι πως δεν ήταν αυτή η πρόθεσή σας , συνεπώς αδικείτε και τον εαυτό σας και τα UFO.
Αν ,δε, γνωρίζατε έστω και ελάχιστα για τον βίο και την πολιτεία της Μάτζικος ως προς το “δώσε”, τότε αυτοβούλως θα παίρνατε κι εσείς το πρώτο UFO που θα πέρναγε από μπροστά σας.
Για να διαπιστώσετε από πρώτο χέρι πως τα UFO δεν είναι ανθρωποφάγα.
Απρίλιος 15, 2008 στο 10:37 μ.μ
Αθήναιος
Εχετε μάθει πως ζούν στις ελληνικές φυλακές,έχετε σκύψει πάνω απο τα παιδιά και τους γερους άστεγους και εξαρτημένους;
Ναι.
Απρίλιος 15, 2008 στο 10:43 μ.μ
Μαίρη
αγαπητέ Κ.Κ.ΜΟΙΡΗ,πρώτα -πρώτα σας ευχαριστώ για την τόσο θετική
απαντηση σας.
Επιτρέψτε μου μια πολύ σύντομη “απάντηση”.
Δεν θέλω να θίξω κανέναν άνθρωπο.Απο πόνο τάγραψα.Ισως επειδή
περνώ τραγικά.Ισως επειδή βλέπω τόσα στους δρόμους της πόλης.
Ισως επειδή βλέπω και στο πετσί μου την υποκρισία.
Συγχωρέστε με και ζητώ συγγνώμη εάν έστω και ως υποψία έθιξα άνθρωπο.
Ειναι ξεκάθαρο πως μιλησα για ανθρώπους που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο περιφέρουν μια ατέρμονη συζήτηση σε θεωρίες και δίπλα μας υπάρχουν σαν την “μουτσούνα”μου άνθρωποι που επι μήνες δεν έχουν που να κοιμηθούν,ένα πιάτο φαγητό…και δεν παραιτούνται.Ζητούν δουλειά και δεν τους δίνουν.Γνωρίζω πως το καταλαβαίνετε.
Συγχωρέστε μου την πολυλογία,αλλά είμαι αγχωμένη.
Ενας πολύ καλός φίλος προσπαθεί να με μυήσει στα blog.Βρέθηκα λοιπόν να διαβάζω μία συνάντηση που στη λογική μου είναι ατέρμονη και “τσαντίστηκα”.
Σας εύχομαι αδέλφια ,καλή Ανάσταση.
Απρίλιος 15, 2008 στο 11:00 μ.μ
Μαίρη
Ειμαι πολύ ώρα και περιμένω να δώ απαντήσεις.
Πως γνωρίζετε για τις συνθήκες στις ελληνικές φυλακές;
Εχετε πάει ,ας πούμε στο Πρεβαντόριο Αμφίσσης;
Στον Κορυδαλλό;
Exετε κοιμηθεί στο πάτωμα μαζί με άλλους πενήντα σε ένα θάλαμο;
Αν θέλετε να σας γράψω και άλλα ,αλλά να τα διασταυρώσετε όταν
ζήσετε το λιγότερο δέκα μήνες μέσα.
Αφήστε τις ψευτικες δημοσιογραφικές έρευνες και κουβέντες και τα άλλα που δεν τα χαρακτηρίζω με την πιο διάσημη ελληνική λέξη.
Απρίλιος 15, 2008 στο 11:15 μ.μ
Αθήναιος
Ναι όλα αυτά που λέτε τα έχω κάνει.
Απρίλιος 16, 2008 στο 6:40 π.μ.
Magica de Spell
Ρε, Αθήναιο, ρε Κ.Κ. Μοίρη, βάλτε ρε φιλαράκια ένα χεράκι να επαναπροσδιορίσουμε τι θα πει UFO.
Μαίρη, κατ’ αρχήν καλωσόρισες. Σ’ ευτό το blog, αλλά και σε πολλά από αυτά που θα δεις στα links, ορίζουμε το ufo ως : unidentified feeling object. Θα το μετέφραζα ως αντικείμενα αγνώστου ταυτότητας συναισθημάτωνΘα σου το εξηγήσω λίγο πιο αναλυτικά :
Είμαστε αντικείμενα. Αντικείμενα, όχι γιατί μας κατέχει κάποιος, αλλά γιατί συχνά αδυνατούμε να ελε΄γξουμε τα συναισθήματά μας κατά τρόπο τέτοιο ωστε να μας συνεπαίρνουν αυτά.
Έχουμε συναισθήματα. Ο κυρίαρχος άξονας της ζωής μας είναι κατ’ αρχήν η αγάπη, αλλά και ύστερα όλα τα άλλα συναισθήματα που περιγράφεις κι εσύ. Ο πόνος, η οργή, η θλίψη, η απογοήτευση, αλλά και η χαρά, η ελπίδα, η αισιοδοξία.
Τα συναισθήματά μας είναι αγνώστου ταυτότητας, με την έννοια οτι δεν έχουν συγκεκριμένο πλαίσιο. Το οτι μας απασχολεί η πείνα, ως η μεγαλύτερη απειλή του πλανήτη, δεν μας εμποδίζει να νοιαζόμαστε για το περιβάλλον. Το οτι μας απασχολεί το περιβάλλον, δεν σημαίνει οτι δε μας νοιάζουν οι φυλακισμένοι. Το οτι μας νοιάζουν οι φυλακισμένοι, δε σημαίνει οτι δεν ασχολούμαστε με την παράνομη διακίνηση παιδιών (αύριο ο ραδιομαραθώνιος της Unicef a propos). Το οτι μας νοιάζουν τα παιδιά, δεν σημαίνει οτι δεν έχουμε χώρο στην ζωή μας για την Τεχνη.
Είμαστε επίσης ufo γιατί ακριβώς κανείς δεν μας αναγνωρίζει για δικούς του. Οι φιλάνθρωποι, μας χλευάζουν, οι φιλότεχνοι μας σνομπάρουν, οι κουλτουριάρηδες μας κοροιδεύουν και οι αγράμματοι μας ειρωνεύονται.
Δεν ξέρω αν με όλα τα παραπανω σου συστήθηκα επαρκώς. Αυτό για το οποίο θέλω να σε παρακαλέσω είναι να έχεις λίγο υπομονή, γιατί δεν έχω το χρόνο να απαντώ άμεσα σε όλα τα σχόλια και κυρίως και πάνω απ’ όλα να μην προσβάλλεις τους επισκέπτες μου. Θα σου πω και ελπίζω να μην ακουστεί σκληρό, οτι το μεγαλύτερο μέρος των κοινωνιών δεν έχει ζήσει στη φυλακή. Αυτό όμως δε σημαίνει καθόλου οτι δεν ξέρει την πραγματική ζωή.
Αν τώρα σε ενδιαφέρει μια ουσιαστική βοήθεια, τότε χρησιμοποίησε το μέηλ μου. Η μπλογκόσφαιρα ενίοτε γίνεται ανθρωποφάγα. Θα σου πρότεινα να μην περιφέρεις την κατάστασή και τα συναισθήματά σου σαν σημαία πριν εξοικειωθείς απόλυτα με το περιβάλλον. Ειλικρινά θα χαρώ να μάθβ νέα σου και να σε βοηθήσω με όποιο τρόπο μπορώ. Και ειλικρινά σ’ ευχαριστώ για τη συμμετοχή.
Απρίλιος 16, 2008 στο 6:47 π.μ.
Magica de Spell
nomad, krotkaya,
καταλαβαίνω πως νοιώθετε. Δεν είναι ανάγκη να συμμεριζόμαστε όλοι τον ίδιο προβληματισμό. Η γνώμη σας είναι πολύ σημαντική για μένα.
Απρίλιος 16, 2008 στο 7:48 π.μ.
εφη
θέλω να επικοινωνήσω μαζί σου από τότε που έγραφες σ΄ ένα ποστ για τα παιδιά και πόσο θα ήθελες να έχεις…
Λοιπόν το σχόλιο στη Μαίρη ήταν τόσο (δε βρίσκω τη λέξη να πάρει) … τόσο δυνατό σα να μιλούσε μια μάν αστην έφηβη κόρη της. Find the right father quickly θα είσαι υπέροχη μαμά. Σε ζήλεψα!!!
Απρίλιος 16, 2008 στο 8:21 π.μ.
Magica de Spell
εφη, σ’ ευχαριστώ πολύ για την συμπάθεια.
Νοιώθω την ανάγκη να διευκρινίσω, οτι δεν νοιώθω πως έχω να δώσω μαθήματα σε κανέναν. Αpλώς περιγράφω τα συναισθήματα μου και τις απόψεις μου για τη ζωή. Ξέρω οτι το έχεις καταλάβει αυτό, το λέω όμως για τους νεώτερους επισκέπτες.
Και για να το ελαφρύνουμε λίγο. Να υποθέσω οτι έχεις να μου γνωρίσεις κανένα φίλο σου?
Που θα τον βρω τον καλό τον άντρα χωρίς βοήθεια? 
Απρίλιος 16, 2008 στο 10:04 π.μ.
Κ.Κ.Μοίρης
οι καλοί οι άντρες μόνο μέσα στις ιστορίες υπάρχουν
οι άλλοι οι κανονικοί είναι σκέτοι, στεγνοί
(για να ‘μαστε ξηγημένοι δηλαδή)
Απρίλιος 16, 2008 στο 10:31 π.μ.
Magica de Spell
Καλά, εσύ γνώρισε μου τον σκέτο και στεγνό. (και ενδεχομένως ξηγημένο)
Δε θα πω όχι.
Καλός είναι κι αυτός
Απρίλιος 16, 2008 στο 10:44 π.μ.
Κ.Κ.Μοίρης
εύκολο το ‘χεις ; μήπως τον γνώρισα κι εγώ ;
xoxoxoxoxoxoxoxoxo
Απρίλιος 16, 2008 στο 12:36 μ.μ
nomad
Μα τι λέτε κΚΚΜοίρη, δεν είμαι δα και ιστορικό πρόσωπο!
:ΡΡΡΡ
Ματζικα, σύμφωνοι. Εξάλλου δε βρίσκω ν απέχουμε τόσο, διαβαζοντάς σε. Οσα κι αν λες, οσο κι αν γενικεύεις, νοιώθω πως θα εκανες φασαρία για το κακόμοιρο το σκυλάκι προτού φιλοσοφήσεις τις έννοιες, όπως κανείς σώζει αυτόν που πνίγεται προτού του διδάξει κολύμπι.
Μαίρη, γειά σου.
Φυλακή δεν έχω πάει, κάποιες ευαισθησίες έχω, βαριέμαι να στις πω, αλλά δεν είμαι και καμιά Τερέζα. Ομως εχοντας μεγαλώσει σε στερήσεις και γλιτώσει τη φυλακή ως έφηβος και μετέφηβος απο τύχη, έχοντας βιώσει την κακοτυχία και την αγωνία, μη έχοντας ακόμα εξασφαλίσει το υπόλοιπο του βίου και των παιδιών μου παρά μόνο ως καλή εκδοχή πιθανότερη, αναμεσα σε αλλες κακές λιγότερο μεν πιθανές αλλα όχι απίθανες, και ιδίως, έχοντας απο πολύ νέος εργαστεί στα δύσκολα για να ζήσω, κι ακόμα έχοντας φίλους σε καταστάσεις οριακές, αντιλαμβάνομαι τι λες, τον τρόπο που το λες, την οργή που εκφράζεις. Αλλα επίσης ξέρω πως η διαδοχή των εποχών, αργά ή γρήγορα συμβαίνει και οι παγοι καποτε λιώνουν.
Τις φράσεις αυτές Μαίρη τις εκστομίζεις κατα της ανθρωπότητας. Εναντίον ενός εκάστου εξ υμών προσωπικά και εναντίον όλων συλλογικά, όσων σαν εμένα, περισσότερο μιλανε παρά πράττουν.
Δεν έχεις αδικο. Ισως σφάλεις στην επιλογή του χώρου και αγνοείς τα πρόσωπα, όμως η συζήτηση σου προκάλεσε αυτό το αίσθημα του γαμώτο, εσείς απεραντολογείτε βολεμένοι στα γραφεία/σπίτια σας και κάποιοι άλλοι…
Αισθάνομαι πως η δράση Μαίρη είναι ένα κομμάτι που οι περισσότεροι παραμελούμε γιατι μας ξεβολεύει και γιατί είμαστε οντως παρτάκηδες.
Ομως η θεωρία, η αναζήτηση, η αναλυση και η σύνθεση, έχουν έναν επιτελικό ρόλο: αναπαραγώμενες ολοένα και σε μεγαλύτερη εκταση οι ιδέες, κααθορίζουν τη σκέψη της πρωτοπορίας των επόμενων γενιών.
Για να μη στα πρήζω, δεν ξέρω αν οι φίλοι/γνωστοί σου θα βρουν στον ήλιο μοίρα.
Μα ξέρω ότι αν μιλώ, έστω κι αν πράττω μια πράξη για καθε εκατομμύριο λέξεις, οταν οι στραατιές των λέξεων πολλαπλασιαστούν και καταστούν αυτονόητες, ΄ισως τα παιδιά όσων γλιτώσουν να μη ζήσουν την ίδια ήττα.
Ασε με να μιλώ. Βρίσε με με το δίκιο σου, όμως διαχωρισε τον τρόπο να νοιάζονται οι άνθρωποι που πέρασαν πια απο την εποχή της δράσης, έστω με τη σκέψη τους απο τον τρόπο της αδιαφορίας και της απαξίωσηςέκείνων που δε θα μιλήσουν ποτέ για τίποτα απο αυτα.
Η σιωπή Μαίρη, αυτή νομίζω είναι ο αληθινός σου αντιπαλος.
Καλη σου μερα.
Απρίλιος 16, 2008 στο 12:59 μ.μ
Magica de Spell
Κ.Κ.Μοίρη, σου τό ‘χω πει εγώ αυτοί που περιγράφεις, είναι όλοι δυσεύρετοι ή πιασμένοι.
(Εχεις προσέξει πως οι δυο μας έχουμε μια εκπληκτική ικανότητα να κάνουμε σούπα και τα πιο σοβαρά ποστάκια? Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κανένα talent show για την περίπτωσή μας.)
nomad, αααααχ! (αναστεναγμός δεκαπεντάχρονης)
Σοβαρά τώρα. ‘Ετσι όπως τα λες είναι. Λυπάμαι για το δέντρο, προσπαθώ για το δέντρο, αλλά αναρωτιέμαι κι αν υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για τα δάση.
Απρίλιος 16, 2008 στο 1:52 μ.μ
Αθήναιος
Ωραία. Χαίρομαι που διευθετήθηκε γιατί φοβήθηκα ότι θα έπρεπε να δηλώσω ότι έχω κάνει και στο Γκουαντανάμο για να δικαιολογήσω την οργή που μου προκαλεί αυτό το αίσχος.
Όσον αφορά στον ορισμό του ΟΥΦΟ θα σου απαντήσω με το μότο της Παγκόσμιας Ανθρωπολογικής Εταιρείας : Tous parents, tous differents.
Μετάφρασέ το εσύ πληζ ως ειδικότερη.
Απρίλιος 16, 2008 στο 7:21 μ.μ
Κ.Κ.Μοίρης
δεν έχω τίποτε να μοιράσω με τις σούπες , μη σου πω οτι τις λατρεύω κιόλας
δεν είναι θέμα ικανότητας, απλά όταν μου κάνουν μαντάρα το τραπέζι το κάνω μαντάρα κι εγώ…
Απρίλιος 16, 2008 στο 7:50 μ.μ
Μαίρη
Πρέπει να σας ευχαριστήσω που μιλάτε για μένα και πρώτα-πρώτα
να ζητήσω συγγνώμη ως παρείσακτος.
Δεχτείτε τη συγγνώμη μου και δώστε μου λίγο χρόνο να εννοήσω
ορισμένες απο τις απαντήσεις σας.
Ελπίζω να σας μιλήσω λίγο πιο αναλυτικά για όσα ανακάλυψα-εσωτερικά
απο την φυλακή που έχουμε μέσα μας,αλλά και κείνη που έζησα και κανείς
μα κανείς απο τα “σόγια” δεν γύρισε να ρωτήσει.
Ισως εκεί νάναι ο θυμός μου.
Στην φυλακιση ενός ανθρώπου που έμεινε “μέσα” δέκα μήνες και είδε
όλο τον κόσμο.
Ο Αθήναιος,γράφω το όνομα όπως το διαβάζω,ελπίζω να εχει ξεπεράσει
τη δική του φυλάκιση.
Απρίλιος 16, 2008 στο 10:11 μ.μ
Angel ^j^
κι επειδή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο δόθηκε τόση μεγάλη έκταση σ΄έcνα γεγονός που στατιστικά είναι από ασήμαντο έως αμελητέο στο σύνολο των τόσων “συμφορών” που καθημερινά συμβαίνουν και έρχονται στο φώς … προσπαθώ ότι ακουμπάει στις συναισθηματικές μου προσλαμβάνουσες να το “φιλτράρω” μέσα απ’ το πρίσμα του … ποιητή στη Μαρία Νεφέλη .. : “Τη συμφορά που συμφέρει λογάριαζε τη για ΠΟΡΝΗ” …
Και για να προλάβω κάποιες σκέψεις να πώ οτι ναι μεν αναγνωρίζω και υποφέρω και συρρικνώνομαι σαν άνθρωπος από την κάθε , την όποια συμφορά και στο πολύ και στο ελάχιστό της , καί στο μικρό και στο εκθετικό των διαστάσεων που μπορεί να πάρει . Να πω επίσης οτι και για την “πόρνη” συμ-πάσχω και την κατανοώ σαν κομμάτι μιας κοινωνίας που καθρεφτίζεται και αναπαράγεται και που κι εγώ στο μέτρο που μου αναλογεί μετέχω με την α-πάθεια ή έστω με την μη-επαρκή Ενεργή εμπλοκή μου για την ανατροπή της …
Αυτό όμως για το οποίο νιώθω μεγάλη αμηχανία και βαθύ προβληματισμό είναι για την εκούσια -ή έστω στην καλύτερη ακούσια- εμπλοκή των προαγωγών κοινώς ‘νταβατζήδων΄ που κόπτονται τάχα και διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους προσπαθώντας να μας πείσουν για το αγαθόν των «επικοινωνιακών» και «ειδησεογραφικών» προθέσεών τους αλλά στην πραγματικότητα κόπτονται για το συμφέρον τους εκπορνευόμενοι τη «συμφορά» ρίχνοντας παράλληλα νερό στο μύλο της ματαιοδοξίας των απανταχού στερουμένων (και στερεμένων) έμπνευσης ματαιόδοξων κυνηγών της 15’ λεπτης αμφιλεγόμενης δημοσιότητας ….
Και σαφώς , όλη αυτή η μεγάλη κουβέντα που προκάλεσε το ευαίσθητο συναισθηματικό αισθητήριο της Μάτζικας … είναι ένα βήμα για να βρουν διέξοδο όλοι αυτοί μας οι προβληματισμοί , να παράξουμε μέσα απ΄ τις διαφορετικές μας θέσεις τις αντιθέσεις που θα μας κάνουν περισσότερο υποψιασμένους για τις πραγματικές διαστάσεις της ‘συμφοράς’ και περισσότερο καχύποπτους για τις προθέσεις των « προαγωγών» της προς ίδιον (τους) όφελος …
Κι ίσως -γιατί όχι- και περισσότερο “ενεργούς” σε επίπεδο ανατροπής αυτών των δομών ξεκινώντας απ΄τους ιδιωτικούς μας μικρόκοσμους κι απ τις “μικρες-μεγάλες” μας ματαιοδοξίες …
Απρίλιος 17, 2008 στο 9:45 π.μ.
Magica de Spell
Αθήναιε, αυτό μένει “αμετάφραστο”.
Κ.Κ.Μοίρη μου, ναι, αλλά ωραία μαντάρα!
Μαίρη, μια κουβέντα θα σου πω. Γενικά στα blogs, ειδικά σ’ αυτό εδώ, δεν υπάρχουν παρείσακτοι. Να έρχεσαι να μας βλέπεις όποτε θες και να λες με άνεση το μακρύ σου και το κοντό σου όπως κάνουμε όλοι. Κι ό,τι άλλο θες, εδώ είμαστε ρε Μαίρη. Και μη μας ευχαριστάς που σου μιλάμε γιατί μας κάνεις και νοιώθουμε άβολα. Εγώ σ’ ευχαριστώ που μοιράζεσαι την εμπειρία σου μαζί μας.
Angel, τι να πω. Ευχαριστώ πολύ γι αυτό το comment. Και για το στιχάκι. Το είχα ξεχάσει.
Απρίλιος 17, 2008 στο 9:53 π.μ.
mpampakis
Εμένα πάντως, μέρες τώρα που έσκασε αυτή η ιστορία, δεν μου κάνει εντύπωση η κίνηση του καλλιτέχη (ή “καλλιτέχνη”, δεν θα σταθώ εκεί). Δεν με ταρακουνά η αναζήτηση ορίων στην έκφραση ή στην ηθική, όπως κι αν την εννοεί ο καθένας, ούτε και το μόνιμο θράσος του Ανθρώπου, ως κληρονομικού κυβερνήτη του Σύμπαντος, να βάζει τις όποιες προθέσεις του πάνω από μια ζωή.
Αυτό που ειλικρινά με σοκάρει είναι οι επισκέπτες της έκθεσης, οι οποίοι δεν κάναν έτσι, μια κίνηση τόση δα, να σώσουν το ζωντανό. Πόσος κομφορμισμός μας κοπανάει…
Απρίλιος 17, 2008 στο 3:26 μ.μ
Angel ^j^
@Magica … εγώ σ΄ ευχαριστώ που με τη δική σου ευαισθησία ως .. triggering event αναζήτησα καταφύγιο στον ποιητή … καθότι η σωτηρία της ψυχής -ως ‘υποψιασμένη’ πια κι εσύ- υποθέτω οτι αντιλαμβάνεσαι πόσο πολύ μεγάλο πράγμα είναι τελικά και γιατί επιτέλους “ΠΡΕΠΕΙ η ΖΩΗ να βρει ένα ΝΟΜΙΣΜΑ …” (γμτ !)
Απρίλιος 20, 2008 στο 12:43 μ.μ
Μαιρη
Μάλλον είναι να κλειστώ ξανά στην πενηντάχρονη σιωπή μου.
Είναι τόσο αλλαζονικά όλα τάλλα.
Ενας λέει πήγε φυλακή και δεν έχει περάσει απ΄’εξω,ο άλλος
εχει τόση έπαρση στη μοναξιά του.
Και ο δικός μου κόσμος που δεν ήταν της φυλακής που βρέθηκα
δεν μου δίνει μήτε δουλεια τόσους μήνες τώρα για να επιβιώσω.
Σε ευχαριστώ Magica,μοιάζει τόσο τρυφερο αυτό που γράφεις.
Σε όλους καλό Πάσχα,μα πιό ουσιαστικά: Καλή Ανάσταση.
Iσως ξανασυναντηθούμε.
Απρίλιος 20, 2008 στο 8:25 μ.μ
Θανασης
δειτε το http://www.pixisbook.blog.com
κάτι μου μυρίζει απο μαγείρεμα της “Μαίρης”.
Μία κουβέντα άκουσα απο ενα γνώριμο που ψάχνει
πολλές ώρες σε blog.
καληνύχτα.
Απρίλιος 23, 2008 στο 8:33 π.μ.
Αναστασία
Εγώ ως πιο πεζός άνθρωπος, να ρωτήσω που είναι αυτό το μαγαζάκι που φτιάχνει τις χειροποίητες μπαλαρινούλες? Ε, μπορώ? γιατί μου αρέσανε τα μάλα?
Απρίλιος 23, 2008 στο 6:05 μ.μ
Κάλλιστος
Τόδα το λιτό blog,αλλά και αδεξιο.Δεν μπορεί νάναι ενος
ανθρώπου με την έκρηξη της όποιας Μαίρης.
Οι μέρες ειναι σιωπής και νηστείας,έργω.
Δεν μπορώ να βάλω την υπογεγραμμένη.